onsdag 22 juli 2009

Städning, träning, såpa

Det börjar bli dags för en rejäl städomgång här hemma. För att underlätta genomförandet av storstädningen har jag bestämt mig för att städa ett rum i taget. Jag började med hallen - det lättaste rummet. Tiden går fort när man städar. En timme försvann bara så där. Jag blev dessutom rejält svettig och sätter upp städningen som träning.

Ett städtips: Blanda ut grönsåpa i vatten och häll i en vanlig blomsterspruta. Du får ett billigt och miljövänligt rengöringsmedel som funkar till de flesta ytor och appliceras lika lätt som affärsköpta allrengöringsmedel, och som dessutom doftar underbart. Grönsåpa är dock inte antibakteriellt och bör därför inte användas för rengöring av t ex toaletten. Den stora svenska såpatillverkaren rekommenderar såpa för städning av nästan allting, inklusive barn, katter, elsladdar, hästars seldon och trätrallar.

1 kommentar:

minna sa...

gör ett fotbad av såpa och man får världens lenaste fötter=)
( jävla köpstoppets fel, nu förstår jag varför morfar sa att man skulle gifta sig med en man som har råd med en) fast fasiken, jag är inte gift ännu.... det finns hopp...