onsdag 18 mars 2009

Målare - ett stort samhällsproblem

Jag avskyr målare. Dessa dumma varelser tycker att det är en god idé att ta på sig sina med målarfärg fullständigt nedkladdade arbetsbyxor redan hemma, och sedan smutsa ned både säten och medresenärer när de tar sig till jobbet med kollektivtrafiken. Numera känner jag mig tvingad att med en blick skrämma iväg de målare som funderar på att sätta sig bredvid mig, men det är ingen hundraprocentig metod eftersom jag gillar att titta ut genom spårvagnsfönstret och därmed inte alltid har full koll på vad som händer inne i vagnen. När de dumma målarna skall åka hem igen efter en inte särskilt ansträngande arbetsdag har färgen på deras byxor inte alltid hunnit torka, vilket naturligtvis ger en än större nedsmutsningseffekt på medpassagerarna. Hur jävla dum i huvudet skall man egentligen få vara och samtidigt tillåtas vistas ute i samhället som en fri man?

Inga kommentarer: