söndag 13 april 2008

Inför kommande vecka

Tydligen anser cheferna att jag inte är helt perfekt ändå varför jag behöver "utbildas". Jag kommer alltså att ägna hela veckan åt utbildning, vilket ju är trevligt i och med att man då slipper alla arbetskamrater.

Apropå Reinfeldts Kina-besök nöjer jag mig med att konstatera 2 saker:

1. Kina har genom historien aldrig brytt sig om vad omvärlden har sagt om dess inre angelägenheter. Reinfeldt gör därför bäst i att enbart ägna resan åt att tillvarata Sveriges och svenskt näringslivs ekonomiska intressen i Kina.

2. Måna Sahlin skulle som statsminister inte ha varit ett dugg hårdare mot Kina än vad Fredrik Reinfeldt är. Det gör skillnad att vara statsminister. En sådan bör i första hand tillvarata nationens intresse och endast i mindre omfattning ägna sig åt tom retorik.

Vi hejar naturligtvis allihop på Hillary Clinton i det nu pågående demokratiska primärvalet i USA. Det vattnas redan i munnen på mig när jag tänker på att Bill Clinton ännu en gång skall bebo Vita Huset. Om Barack Hussein Obama vinner över Hillary håller jag dock på John McCain.

Inga kommentarer: