lördag 19 april 2008

Jag är inte helt värdelös

Kinnevik B steg med 5,66 procent igår och det innebär att alla aktieköp jag har gjort i år står på plus - ganska klart dessutom! Kinnevik har i och för sig bara stigit med några procent men Industrivärden och Investor har ökat i värde med cirka 15 procent om man räknar med utdelningen. Jag måste lägga ner fondsparandet. Det är ju uppenbart att jag är en betydligt skickligare aktieanalytiker än den bäste fondförvaltare någonsin kan bli...

Vad kan ni andra lära er av mig, mästaren? Jo, en viktig slutsats av mina fenomenala aktieaffärer i år är vikten av tajming. Även på en fallande börs, index har backat cirka 10 procent i år, kommer köplägen att infinna sig. Det gäller bara att hitta dom. Ett sätt att hitta köplägen på börsen är förstås genom att läsa denna blogg, men det visste ni så klart redan.

1 kommentar:

Sjukpensionären sa...

Eftersom du är så generös med dina vinnande börstips, som kommer göra os s alla läsare till multimiljonärer, har jag belönat dig med en dollar tillbaka (;