fredag 27 februari 2009

Jobbiga människor gillar vi inte, Lina Winkler

I dagens Göteborgs-Posten intervjuas Lina Winkler, 26 år, med anledning av att hon har blivit utsedd till Sveriges främsta topptalang av nätverket Nova.

Lina Winkler går dubbla utbildningar i juridik och ekonomi på Handelshögskolan i Göteborg. Hon blev Seco-ordförande vid 19 års ålder och vid sidan av studierna är hon projektledare hos Lawline.se. Dessutom håller hon nu på att hjälpa till med en del av administrationen inför Volvo AB: s årsstämma.

Hur hinner du med allt, frågar Marie Kennedy på GP. "-Det går jättebra, jag har en bra familj som stöttar mig. Och så är jag bra på att planera min tid."

Såna där äckligt ambitiösa människor gillar vi inte. Tur att hon har fula örhängen på sig. Ambitiösa människor med bra smak är nämligen ännu värre att uthärda.

(Lina Winkler är helt klart en person som googlar sitt eget namn regelbundet. Jag vill därför passa på att be om ursäkt för mitt lilla utfall mot dig ovan. Det är inte dig det är fel på. Det är bra att vara ambitiös. Du är dessutom söt på bilden. )

9 kommentarer:

minna sa...

sööt????Jag tänkte säga att det är kossorna i hagen också! Men hon va ju faktiskt hyfsat söt när man kika på bilden. Inte alls någon hängselnörd! jag gillar söta kloka tjejer! Jag hoppas att du fattar att X box isnt happening! =) fast det kanske du har läst redan...

Gustav sa...

minna: Jag har ju redan mött dig halvvägs genom att höja budet till box + en trådlös handkontroll + två valfria spel ur samlingen för hela 500 kr. Låt oss säga 700 kr. Affär?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Gustav sa...

Borrttagen anonym: Dumma påhopp och skvaller om den söta flickan gillar vi inte, det är jobbigt. :)

Anonym sa...

Jag måste erkänna att jag stör mig lite, lite på ambitiösa och lyckade människor. Jag skyller på jantelagen.

Gustav sa...

Direktörsdottern: Jag stör mig inte ett dugg på lyckade människor. Däremot kan ambitiösa människor ibland väcka vissa olustkänslor hos mig eftersom jag själv inte är särskilt ambitiös. :)

minna sa...

its not happening!=) Vart ska mina dammråttor annars bo mitt i den kalla vintern?

Gustav sa...

minna: Det var ju du som skrev att boxen skulle säljas! Kanske är det lika bra att du säger vad du vill ha så kan förhandlingen utgå från den nivån istället för min mer realistiska prisnivå.

Anonym sa...

Jantelag...