tisdag 17 februari 2009

Min svarta lista

Jag har en svart lista. Jag hade glömt av att jag har den men igår kände jag mig manad att bojkotta en viss lokal livsmedelsbutik och då drog jag mig till minnes att jag faktiskt har en svart lista över företag jag inte gör affärer med. Livsmedelsbutiken hamnade på min svarta lista per omgående. Tyvärr kan jag bara komma ihåg ytterligare två företag på min svarta lista. Jag hoppas verkligen att jag inte av misstag har gynnat bojkottade företag bara av den anledningen att jag har dåligt minne. Jag skall försöka klura ut vilka fler bolag jag inte gör affärer med. Kanske är det bäst med en lista i skrift.

6 kommentarer:

Jag vet sa...

Vore kanske lite intressant att få reda på orsaken till svartlistningen.

Oartiga?
Personalen luktar illa?
Den kvinnliga chefen är ful?

Etc.

Gustav sa...

Jag vet:

Inkompetent och ful personal. Fula kunder. Den inkompetenta och fula personalen tvingade mig att stå i kö i 20 minuter på min lunchrast. 20 jävla miuter av köande i en livsmedelsbutik klockan 12 och ingen ropar på fler kassor, butikschefen står utanför kassorna men beordrar inte öppning av fler kassor. Sköter man en butik på det viset förtjänar man att bli bojkottad, tycker du inte? :)

Jag vet sa...

Håller med fullt ut! Nja, det där med fula kunder vet jag inte.

Får ibland köa sjukt länge i förköpet på min ICA-butik. Att då dessutom behöva bli betjänt av en helt oaptitlig, tuggummituggande och överårig frånskild klimakteriekäring är totalt outhärdligt.

Måste dock handla där ett slag till, fick bra personliga erbjudanden denna månad.

Auri sacra fames sa...

HAHAHA

Läste en gång att man inte ska blanda inte ihop känslor och affärer. Fast det var väl inte affärer som säljer livsmedel som det syftade på.=)

Såg även att jag hamnat på din fiendelista i ett av dina tidigare inlägg så det kan inte vara svårt att komma på kant med dig, räcker att ha fel alias=)

PS.Trots påtryckningar så har min sambo inte varit inne och kommenterat mitt inlägg, jag fortsätter att påverka=) DS.

Gustav sa...

Jag vet: Två stora livsmedelsbutiker ligger i närheten av min arbetsplats. Det är enbart den ena som inte klarar av att bemanna kassorna utifrån kundtillströmningen. I fortsättningen håller jag mig till den butik som sköts professionellt. :)

Gustav sa...

Auri nånting: Din sambo skall inte kommentera nånting. Hon skall skriva ett gästinlägg i din blogg om hur det är att leva tillsammans med dig. Jag trodde vi var överens om detta men jag hade uppenbarligen misstagit mig. Din status på denna blogg är tills vidare oförändrad men kommer att omprövas kontinuerligt.