lördag 7 februari 2009

Andelen likvida medel m m.

Andelen likvida medel i det totala sparandet uppgår idag till cirka 46 procent. Detta känns lite väl högt förutsatt att vi går mot bättre börstider. Andelen krymper i och för sig snabbt ihop om så blir fallet, och om vi istället fortsätter trampa runt i träskmarker är det naturligtvis skönt att ha pengar på banken snarare än i fonder och aktier.

Min fondportfölj är lite väl spretig, tycker jag. När jag nu dessutom har köpt Avanza Zero och Skagen Global i kapitalförsäkringen har jag pengar i totalt 10 fonder. Allt för många fonder gör det svårt att få överblick, och utan överblick är det svårt att få en god fondsammansättning. Jag tror jag skall sälja av några mindre fondinnehav och omplacera pengarna till andra innehav, kanske åker dom in i kapitalförsäkringen.

Inga kommentarer: