fredag 13 februari 2009

Bokrea 2009

Nu är det bara några timmar kvar till årets bokrea. Egentligen startar bokrean 2009 inte förrän den 24 februari men redan imorgon kan man beställa reaböckerna hos Adlibris och Bokus. Dom levereras sedan den 24 februari.

Jag vet ännu inte hur årets utbud ser ut, det har varit ganska magert på senare år, men jag kommer förmodligen att lägga cirka 1 000- 1 500 kr på rean. Det som främst brukar fånga mitt intresse är skönlitteratur och historia, men jag är öppen för det mesta i bokväg och det brukar slinka ner ett ganska varierat utbud i korgen. Det enda jag kan lova är att jag inte kommer att köpa några ekonomiböcker (Kiyosaki m fl). Jag betalar inte för dynga och merparten av de (privat)ekonomiböcker som dränker marknaden är dynga. Jag har mycket svårt att förstå hur folk kan lägga pengar på dessa böcker.

Förra årets rea var en besvikelse. Jag hoppas att bokrean 2009 blir betydligt bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett gratistips som du bokintresserad kan spara en hel del på: biblioteket har utmärkt med böcker, reservera över internet och du kommer att ha mer att läsa än du orkar med.

Betala har du redan gjort, via skatten

Gustav sa...

Anonym: Vad är det du skriver? Dom här biblioteken du nämner, har dom funnits länge? Det verkar nästan för bra för att vara sant.