fredag 6 november 2009

Hur mår du egentligen?

Jag får ibland från tykna bloggläsare frågan hur jag egentligen mår. Svaret på den frågan är numera: Alldeles utmärkt, tack! Tidigare i veckan var jag nämligen på sedvanlig kontroll hos företagshälsovården och jag kan härmed meddela att alla tester visade på mycket god hälsa. Något förvånande, med tanke på min ålder, är att jag inte bara bibehåller min fysiska status utan vad gäller hörseln faktiskt hör bättre idag än vid den senaste kontrollen samt vad gäller längden numera kan addera ytterligare en centimeter i kontaktannonsen. Blodtryck, kolesterol, triglycerider, blodvärde, glukos och levervärde visade entydigt att vi har att göra med en person med närmast gudalik fysik. När jag frågade om jag inte möjligtvis kunde passa på att vaccinera mig mot influensan när jag ändå var där fick jag svaret att en person med min hälsostatus förmodligen av naturen redan är immun mot alla typer av influensa. För säkerhets skull passade jag ändå på att ta en spruta mot säsongsinfluensan. Vaccinering mot den nya influensan hade ännu inte påbörjats för friska personer.

Eventuellt fortsatt tykna bloggläsare vill jag dessutom återigen informera om att denna bloggskribent minsann genomgått och blivit godkänd på ett omfattande psykopatitest inför en anställning. Så vitt jag vet är Sparsamt leverne därmed den enda garanterat psykopatifria ekonomibloggen.

Inga kommentarer: