lördag 18 februari 2017

Nordnet - uselt bortom beskrivning

Jag startade nyligen en depå hos Nordnet för att kunna användas i de fall nyemissioner bara kan ske " 1 per personnummer" hos respektive bank. Att Nordnet inte kunde jämföras med Avanza vad gäller användarvänlighet, hemsida etc visste jag sedan tidigare då jag diskuterat saken med Nordnetkunder, men att Nordnet skulle vara så här genomusla kunde jag faktiskt inte tänka mig. Att använda Nordnets hemsida är så påfrestande för tålamodet, alldeles oavsett vad det är man vill göra, att jag nu helt enkelt avvecklar hela depån. Jag vill inte stödja en sådan genomusel produkt. Håll er borta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj, mycket affektion, kan du inte utveckla inlägget?

Gustav sa...

Anonym:

Oavsett om du vill handla, föra över pengar, få info osv osv så är Nordnets lösning värdelös. Nordnet suger på precis allting. Jag vill inte utveckla det mer än så.

Anonym sa...

Håller helt med om Nordnets UI.
Det är otydligt, omständigt och saknar vissa funktioner och är långsamt. Förstår inte hur man "kommit undan" med detta under så lång tid.

mercuryone sa...

Jag är kund hos nordnet och min lösning när jag vill göra något är att googla det jag vill göra t ex ta ut pengar. Då hittar man ofta rätt. Att hitta 'inifrån' sidan är ofta tröstlöst. En annan sak jag brukar göra när jag vill se företags nyckeltal i översikt är att jag öppnar Avanza och söker därifrån, det är bättre översikt helt enkelt. I övrigt har jag till största del vant mig vid Nordnet, åtminstone att göra köp och att kolla portföljen. Skulle nog rekommendera Avanza till någon som precis börjar.

Gustav sa...

mercuryone:

Nordnet blir förmodligen mycket bättre när man har byggt om sina datorsystem, vilket ju man skall göra och är varför bolaget köps ut från börsen. Kanske kommer tillbaka om några år. :)