onsdag 11 september 2024

Ullared-Morgan varnar för aktier: köper Clas Ohlson och funderar på SSAB

Morgan Karlsson, lagerarbetare, tv-kändis och kommungranne med Aktieanalytikern, är sedan länge aktiemiljonär. Bloggen har i över ett decennium bevakat Morgan Karlsson och dennes aktieaffärer. Nu talar han ut om sina miljoner i Hänt och och det är ett bistert budskap för oss som hoppas på stigande aktiekurser.

– Så jag vågar inte så mycket, utan jag kör mycket med räntefonder och räntesparande. För jag tycker det är för riskabelt, alltså det händer så mycket på marknaden som man inte kan styra över själv, säger Morgan till Hänt och fortsätter:

– Förut köpte man ju bara säkra papper såsom Volvo och så gick det bara rakt upp. Men nu helt plötsligt så kommer någon vinstvarning i Amerika och det går ner i Japan. Så jag är lite försiktig med det också.

Morgan har tidigare ägnat sig åt att ge Ullareds kunder aktierådgivning men med tanke på hur läget nu är har han lagt rådgivningen på hyllan.

– Det märker jag också med folk som vill fråga mig om råd. Jag ger inga råd längre för jag tycker det är för riskabelt. Men jag kör mycket med utdelningsaktier och sådant och det går väldigt bra.

Morgan vill inte uppge hur mycket pengar han har men vill heller inte förneka att han tjänar pengar på sina aktieaffärer. Han avslutar intervjun med att berätta om sin senaste affär och en aktie han funderar på att köpa in.

 – Det senaste jag gick in i nu är Clas Ohlson på grund av bra rapport och att Gekås har gjort en rekord-sommar och att det regnat ute. Så då brukar Clas Ohlson stiga i samma mönster. Så jag köpte dem och jag ligger väl inte plus på dem men jag har placerat idag. Sedan är jag inne litegrann på att köpa SSAB nu när de ligger så lågt som 46 kronor, säger Morgan.


Inga kommentarer: