måndag 2 september 2024

Ekonomisk ställning 31 augusti 2024

Aktier: 3 043 803 kr

Aktiefonder: 1 697 434 kr

Räntesparande: 587 662 kr

Summa tillgångar: 5 328 899 kr.

Min fjärde månad som frivilligt arbetslös avslutades med ett nytt ATH.  Det är precis så jag vill ha det. Jag vill inte jobba och jag vill se mina finansiella tillgångar öka i värde. 

Finns det bara fördelar med att inte jobba? Svaret är nej. Idag skulle lägenheten repareras efter ett bombattentat (eller liknande påverkan) och eftersom jag avskyr att vistas bland folk var det inget alternativ att försöka stanna hemma och uthärda hantverkarna. Om jag hade haft ett jobb att gå till hade jag i morse öppnat dörren när det ringde på, släppt in hantverkarna, och därefter åkt till jobbet. När jag hade återvänt 10 timmar senare skulle lägenheten vara tom på hantverkare.  Jag var tvungen att tillbringa en massa tid utanför hemmet och det var fan inte lätt. 200 kronor slutade notan på efter att ha räknat samman all fika, mat och kaffe som inmundigades och utöver det tillkommer bensinpengar och trängselskatt. Trött blev jag också. Jag funderar på att skaffa en bil jag kan sova i. 

Inga kommentarer: