tisdag 10 september 2024

Stor Fire-Succé

Jag gillar pompa och ståt, hästar med trumpetblåsarryttare, kungen, uniformer och högtidlig musik. Under mina år som löneslav plågades jag därför extra mycket dagen för Riksdagens högtidliga öppnande. Jag plågades även under Nobelprisutdelningen. Jag ville sitta framför tvn med en kopp te i handen och en bricka i knät fylld av kakor istället för att tvingas tillbringa tiden ute i tjotahejti med människor jag inte kunde diskutera kungen med. Idag lever jag ett värdigare liv. Eftermiddagen kommer tillbringas i fåtöljen framför tvn och jag kommer njuta av det högtidliga öppnandet av Sveriges Riksdag.

Jag gillar allt som har med rymden att göra. Astronomi, raketer, satelliter, SpaceX, NASA och Aliens. Vad är väl bättre än att följa en raketuppskjutning live? Inte mycket, kan jag berätta. Idag vad det dags att skjuta upp rika civilister i Polaris Dawn-missionen och eftersom jag inte var tvingad att arbeta kunde jag sitta i fåtöljen med en kopp kaffe i ena handen och något Digestive-kex i den andra och njuta av Vardagsastronautens kommenterade livesändning från Florida. Stor Succé.

Jag gillar konstiga människor. Störda människor är ofta ute och rör sig i samhället på förmiddagen. Idag hade jag förmånen att iaktta en riktigt knepig människa i matvarubutiken som sprang omkring och skrek något om att en artist jag inte känner till, Bajonsee någonting lät det som, inte hade blivit nominerad till ett amerikanskt countrypris på grund av att han är svart. Den störda personen skrek att det handlade om rasism och han hatade rasister. Återigen, stor Succé för att inte vara på jobbet strategin.

Jag gillar att följa med i politiken. Svensk politik. Muteborgsk idiotpolitik. Amerikansk politik. I natt debatterar Trump och Harris. Hur skulle jag kunna se en direktsändning av amerikansk presidentvalsdebatt mitt i natten om jag var tvungen att gå upp och jobba på morgonen? Svaret är att det går ju inte. Återigen, stor Succé för min jobba inte-strategi. Stor Fire-Succé x4 idag. 

Inga kommentarer: