lördag 9 februari 2008

En sådan samling!

Plus-Sverker tycker att aktier är en dålig produkt efter att han drabbats av konkursen i Scanmining. Västerbottens-Kuriren har granskat Scanminings aktieägarlista och funnit en hel del guldkorn. Bland ägarna hittar vi utöver Sverker även

  • Malin Baryard (elitryttarinna)
  • Per Gharton (miljöpartist! rattfyllo)
  • Täppas Fogelberg (diktatoriskt lagd radiopratare som idiotförklarar vanligt folk på löpande band i Ring P1)
  • Malmö FF (lever gott på Zlatanpengarna)
  • Karolinska Institutet
  • Sverigedemokraternas lokalavdelning i Gävle.

Alla gör vi väl dåliga aktieaffärer ibland, men med en sån här samling stollar i aktielistan var väl saken egentligen avgjord redan från början (inkluderar inte Karolinska institutet i begreppet stollar och Baryard var ju söt en gång i tiden).

Artikeln läser du här.

3 kommentarer:

Poor me sa...

Sensmoral: Även en söt människa kan vara en stolle. Eller? ;)

Som vanligt har jag noll koll så jag antar att jag borde läsa artikeln så att jag vet vad du pratar om. Men ibland blir det så mycket mer intressant om man gissar sig fram lite.

Per Penning sa...

Ja, Täppas den stollen! :)

Gustav sa...

Jag anar en viss ironi där Per Penning...

Jag anser dock att Täppas är en riktig stolle och baserar detta på många timmars lyssnande där han satt rasistetiketten i ansiktet på hundratals pensionärer som dryftat sin oro om det mångkulturella samhället eller idiotförklarat fler kristna än jag kan räkna till som har försvarat sin tro (samtidigt som han är full av förståelse för de muslimer som tar avstånd från t ex sex utanför äktenskapet eller homosexualitet anser han det vara idioti och hjärntvätt om en kristen hyser samma åsikt). Täppas är en tvättäkta pk-stolle!

Jag tycker för övrigt att det är extra rolig tatt både Täppas och Sverigedemokraterna förlorat pengar i denna affär eftersom dessa båda är varandras uttalade fiender. :)