torsdag 7 februari 2008

Ökning i investmentbolagen

Jag har idag blivit lycklig ägare till ytterligare 100 C-aktier i Industrivärden och 50 B-aktier i Investor. Köpkurserna var 86 kronor respektive 121 kronor. Efter att ha nettoköpt aktiefonder för 12 500 kronor i januari har jag nu endast 8 500 kronor kvar i min "fria" buffert. Eftersom det ändå inte kan bli tal om några större köp är det alltså lika bra att börsen nu vänder uppåt igen.

Jag kan inte låta bli att påpeka att jag slog allas vår käre Skilling Banco som köpte sina Investor-aktier i tisdags för 126,50 kr. Även Per Penning, som köpte Investor igår, fick äran att känna sig besegrad. Oavsett hur aktierna utvecklar sig i framtiden vet jag att det finns de som har det värre...

4 kommentarer:

Christian D. sa...

Grattis till ett inte lika dåligt köp som mitt! Jag tittade oroligt på börsskärmen under dagen när Investor och Industrivärden blev billigare och billigare...

Men de båda företagen har tappat 30-35% på ett år, så jag köpte inte heller på toppen. På lång sikt kommer det säkert vara bra investeringar!

(Investor B toppade på drygt 187 kr förra året, och Industrivärden C på drygt 148 kr.)

Per Penning sa...

Ja, det är väl bara att gratulera. Motvilligt. ;)

Anonym sa...

*skrattar*, det är alltid en tröst! Jag kanske skulle följa ert exempel och köpa Investor imorgon då. Ännu billigare! hehehe

Gustav sa...

plupp:

Både Investor och Industrivärden steg ganska kraftigt idag. Skönt. Kanske lyckades jag därmed även slå dig...;)