tisdag 30 april 2019

Ekonomisk ställning 30 april 2019

Aktier: 1 296 219 kr
Preferensaktier: 21 546 kr
Aktiefonder: 155 994 kr
Övriga tillgångar: 392 581 kr

Summa tillgångar: 1 866 340 kr.

Det var senast i september 2018 jag kunde rapportera ett ATH för mina finansiella tillgångar. Nu hände det igen. Kanske är det toppen vi ser nu? Synd i så fall. Jag hade gärna testat på att spränga 2-miljonersgränsen först.

För tillfället ligger jag 79/21% i aktier respektive räntesparande. Aktieportföljen har under inledningen av året halkat efter index och eftersom jag inte ligger fullinvesterad har totalutvecklingen blivit ännu lite sämre. 

Aktieportföljen nedan. Jag har tagit hem lite vinst i Hansa och blivit av med lite vinst i Swedbank. UPM Kymmene är ett nytt innehav, så även Handelsbanken och Synthetic MR samt kanske även något pytteinnehav.



Fondportföljen nedan. Jag har lagt cirka 1 procent i den nya fonden Core Ny Teknik samt även börjat köpa lite i MS INVF US Growth.


I preffportföljen har jag plockat in SBB D, som på papperet inte är någon preff.


Tittar vi slutligen på fördelningen av alla tillgångar ser vi att investmentbolag utgör lite under 50 procent och aktiefonder lite under 10 procent. På lite sikt strävar jag efter att öka båda dessa inslag. På fondsidan vill jag ha några procentenheter mer i Globala indexfonder. 



1 kommentar: