fredag 17 april 2009

Uppdatering

Nya grannar. Omskolningsinsatser kan bli nödvändiga. Det var inget fel på min gamla granne.
***
Enligt Bloomberg News överväger USA:s militärmakt att angripa de somaliska piraternas baser på land. Jag var alltså inte helt fel ute.
***
Det är väl inte bara jag som blir lite smått rörd av Susan Boyles skönsång? Jag älskar den här typen av lyckliga historier.
***
Börsuppgången verkar helt sanslös. Min egen aktieportfölj har stigit med 25 procent sedan månadsskiftet (fortfarande dock på stort minus så klart). Jag tror inte att uppgången är uthållig men jag brukar ha fel om sådana här saker så ni andra gör väl bäst i att köpa så mycket ni kan.
***
Jag är i och för sig en förespråkare av hårdare straff men det här är ju bara löjligt. I Sverige straffas åsiktsbrott och "brott" mot upphovsrättslagen många gånger hårdare än allvarliga våldsbrott.

Inga kommentarer: