torsdag 23 april 2009

Basilika och persilja

Det gulliga bloggarparet 29 kvadratmeter stoltserar med sin basilika:

Ganska ynklig basilika, åtminstone jämfört med min:

Min basilika får så mycket kärlek att den växer så det knakar. Hur står det egentligen till hemma i det 29kvadratmetriska hushållet?
Eller är det kanske så att min basilika bör rensas så att den mera liknar den första bilden?

Så här ser min persilja ut:


Jag ber om ursäkt för de suddiga bilderna. Jag har ännu inte lyckats fundera ut hur min så kallade Cybershot-telefon skall lyckas ta fina foton.
Mina plantor får kärlek så det räcker och blir över. Jag har dock placerat dem i ett norrfönster och jag oroar mig därför för om de får tillräckligt med ljus eller inte. Vi får avvakta lite. 29 kvadratmeter planerar för övrigt redan att äta upp sina krukväxter. Hur kan dom? Man äter väl inte upp en familjemedlem?

7 kommentarer:

Jag vet sa...

Sorry, dötråkig kommentar:

Norrfönster, lite ljus, bladen blir större för att få mer ljus. Mindre smak per bladyteenhet.

Fast du skall ju inte äta dom...

Gustav sa...

Jag vet: Tracka inte mina växter! :)

Nej, jag skall inte äta dom. Vet inte hur man lagar mat och definitivt inte hur man använder basilika...:)

minna sa...

Men han har ett hjärta! Är växterna månne tro Gustavs softspot! Nu blir jag rörd. Nästan!
Oj! Jag förstår att du inte vill döda dom små liven. Känner likadant över mina darlingar. Annars är basilika supergott på grekistbröd, lite mozzarella ost, tomat, basilika och olivolja och sedan in i ugnen.

Gustav sa...

Minna: Grekiskt bröd? Tror du på allvar att jag kan baka bröd, än mindre grekiskt bröd? Nej, användbara tips är vad jag behöver! Tips som funkar, ungefär som det jag gav dig om stolarna.

minna sa...

stoltipset...hmmm sure, vilket bra tips! =) Men jag är inte ute efter dagislooken =) köp grekist bröd!! Eller skaffa en fruga som kan baka!

Grön sa...

Nu, när vi går mot ljusare tider är det inte så farligt med norrfönstret, det är mest kritiskt när det precis har spirat. Nu går det nog bra, tack vare de svenska ljusa sommarkvällarna (och dagar!).

Gustav sa...

minna: Grekiskt bröd har väl såna där jobbiga och jättehårda kanter?

Grön: Mitt största problem i nuläget är att vattna tillräckligt. Det verkar som om de små liven kan suga upp hur mycket vatten som helst! :)