onsdag 15 juli 2009

Ungjävlar ockuperar stan - är endast måttligt missnöjd

Trots att ungjävlar nu för andra veckan den här sommaren ockuperar Göteborg (vi har ju utöver Gothia Cup även förmånen att stå värd för Partille Cup) är jag endast måttligt missnöjd. Egentligen är jag inte särskilt missnöjd alls - hur skulle jag kunna vara det när unga människor från världens alla länder samlas strax utanför mitt köksfönster för att spela fotboll - men jag har ju min grinig gubbe-image att tänka på.

Jag bjuder på en länk till det amerikanska fotbollsföretaget Stars and Stripes resedagbok. Jag blir alltid lika road av att läsa när coach Ed informerar föräldrarna om hur han utdömt situps eller dragit in snabbmatsprivilegierna för att någon kommit för sent eller inte tagit av sig kepsen på bussen.

Inga kommentarer: