onsdag 5 december 2007

Vaken men trött

Jag har inte varit sjuk på hela året. Höstförkylningarna har jag fintat bort med samma elegans som en Klas Ingesson i högform (dvs jag har inte blivit förkyld). Nu sitter jag dock vaken mitt i natten med en krånglande nacke. Fan också. Jag är trött men kan inte lägga mig ner. Jag har testat alla varianter, till och med att sova sittande i fåtöljen, men det funkar inte. Lyckligtvis fick jag några timmars sömn innan jag vaknade vid halv tretiden.

Tvn står på i bakgrunden. Tre spelprogram direktsänds i de olika svenska reklamkanalerna. Tittarna står i kö för att ringa in och gissa på något ord. 10 kronor kostar varje samtal. Det är lätt att raljera över folks dumhet men nu när jag sitter här och inte kan sova inser jag att det finns gott om folk som aldrig får en god natts sömn och som faktiskt uppskattar att det sänds tv mitt i natten. Låt dessa människor få ha sina program i fred, om de nu finner glädje i det. Om vuxna människor vill slösa bort sina pengar i infantila tv-program skall de få göra det utan att omyndigförklaras.

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Det ar forstas sant att folk ska fa ha kvar sina TV-program. Det som man oroar sig over ar nog snarare att det finns manga som inte riktigt inser kostnaden eller hur mycket det blir om man ringer flera ganger i manaden. Insomnia kan gora en lite langsam ibland...;-)

Gustav sa...

Miss Millionairess:

Om man bara ringer flera gånger i månaden är det nog inga bekymmer. Under min mardrömsnatt upptäckte jag däremot att flera personer ringde in till programmet, och kom fram, ett flertal gånger. Där rinner pengarna verkligen undan. Jag tror för övrigt att de som tar sms-lån är ungefär samma människor som ringer in till dessa program.