måndag 3 december 2007

Spelbolag spelade bort spararnas pengar

Dagens industri skriver idag om spelfondsbolaget Sportinginvest som har spelat bort två tredjedelar av fondens kapital.

"Det är en mycket tråkig förlust för våra andelsägare och jag mår personligen väldigt dåligt just nu. Den enskilt viktigaste anledningen är att vi gjort stora förluster på våra spel på asiatiska fotbollsmatcher. Vi har haft problem med att få in spelen, helt enkelt", säger vd Peter Dahlenmark.

Andelsägarna befinner sig i upprorsstämning och hot lär ha uttalats mot fondbolagets ledning. Huruvida det är dummare att placera sina pengar i en spelfond snarare än att placera dem i valfritt börsbolag låter jag andra avgöra. Personligen föredrar jag dock att själv spela bort mina pengar. Det får bli 6 rader Lotto med Joker på lördag. Vinner jag 10 miljoner lägger jag ner den här bloggen och skänker alla mina icke-existerande Adsensepengar till sossarna.

Inga kommentarer: