tisdag 21 juli 2015

Fortum: Ut

Efter att ha sålt av en del av Fortum-innehavet häromdagen bestämde jag mig idag på förmiddagen för att sälja även resten. Eventuellt blev jag lite inspirerad av Vattenfalls dystra prognoser angående elproduktion och elpriset som kom i morse. Jag kom ut ur Fortum med vinst och har dessutom fått lite utdelning genom åren men det kändes som om siffrorna hade blivit röda snart om jag legat kvar längre (som den fina kontraindikator jag är kan det således vara köpläge nu).

Som ett resultat av försäljningen fick jag nästan 30 000 kronor att placera på börsen. En mindre del av detta användes under eftermiddagen för småköp i Industrivärden, Investor, Lundbergs och Telia. Jag kommer förmodligen att använda resten av försäljningslikviden till att öka i mina fyra investmentbolag. Börsen har dock gått starkt sista veckan så jag sätter mina köpordrar lite lägre i väntan på en mindre dipp.

Inga kommentarer: