måndag 26 november 2007

Misslyckad?

Jag tror det var Winston Churchill som yttrade något i stil med "Den man som fortfarande vid 26 års ålder använder sig av kollektiva färdmedel måste anses vara en misslyckad person". På väg hem från jobbet idag fick jag först vänta på en försenad buss i snålblåsten. Sedan fick jag tränga mig in i en överfull bytesbuss. Därefter missade jag precis min spårvagn. Slutligen fick jag tränga mig in i en knökfull spårvagn vars ena vagn var trasig och cirka en timme efter resans början var jag så äntligen hemma. Med bil hade resan tagit 20 minuter och jag hade sluppit mycket oönskad kroppskontakt. Men jag sparar ett flertal tusenlappar varje månad på att inte ha bil och det är av just den anledningen jag står ut med kollektivresandets alla nackdelar.

Inga kommentarer: