tisdag 13 oktober 2020

Tilldelning Wästbygg, tilldelning Bomill, ansökan Lohilo

Det har gått trögt att få tilldelning i Avanza vid IPOer så jag har börjat använda Nordnet mer och mer, samt i förekommande fall även Swedbank, som är min husbank.

Jag sökte minimiposter om 150 aktier i Wästbygg via både Nordnet och Swedbank och jag fick idag tilldelning med 60 aktier i varje depå. Min sparportfölj saknar byggbolag och Wästbygg verkar vara ett fint bolag så det är fullt möjligt att jag blir lång i denna aktie.

För ett tag sedan fick jag även tilldelning i Bomill via Nordnet men denna aktie har inte börjat handlas ännu. Jag har inte tagit ställning till placeringshorisont i det innehavet ännu och till saken hör också att man även blivit tilldelad teckningsoptioner i Bomill.

Jag har även ansökt om tilldelning i det udda företaget Lohilo på både Nordnet och Avanza. Produkterna får överlag dåliga omdömen från gubbarna på Twitter men huvudsaken är ju trots allt att småtjejerna är beredda att betala överpriser för sin energidryck och proteinglass.


Inga kommentarer: