Det faktum att problemet är litet är ingen anledning att ignorera det. Telenor smsar en avisering varje gång de skickar en elektronisk faktura till min Internetbank. Tyvärr skickar Telenor ut aviseringen tidigast dagen efter att fakturan anlänt till Internetbanken. Min bank, Swedbank, hinner avisera mig om att en faktura har anlänt, innan den som skickade fakturan gör det, vilket är mycket märkligt. Så här står det i smset från Telenor:
"Hej! Vi har skickat en faktura till din internetbank på x kr med förfallodag y. Fakturan finns tillgänglig i din internetbank inom kort. Mvh Telenor"
Telenor brukar skicka ut detta sms dagen efter att jag har betalat fakturan.
Nej Telenor, detta duger inte! Att ni är lite tröga i Norge är allmänt känt men det förklarar inte fördröjningen i sms-aviseringen. Några enkla knapptryckningar borde lösa problemet åt er. Korkade kommunistnorrmän.
3 kommentarer:
Jag hörde om en som brukade skriva in ett felaktigt telefonnummer till sådana leverantörer. De ringer ändå bara och försöker sälja grejer, sa personen. Om de vill något har de mailadressen.
Det kanske du kan testa?
Inser iofs att det är svårt att ändra telefonnumret hos sin telefonoperatör.
Finanskvinnan:
Jag kanske var lite otydlig. Det lilla problemet handlar om att Telenor aviserar mig en dag efter att fakturan har anlänt och i smset skriver att nu anländer snart fakturan. Jag hinner bli aviserad av Swedbank och betala fakturan innan Telenor skickar ut sin avisering. Telenors avisering fyller därmed ingen funktion.
Jag har förresten också hört talas om personer som brukar fylla i felaktiga telefonnummer, t ex när man prenumererar på en tidning, tackar ja till ett gratiserbjudande osv, just för att slippa irriterande säljsamtal. :)
Skicka en kommentar