söndag 18 januari 2009

Kund hos Avanza

Jag har nu blivit kund även i Avanza Bank. Anledningen är att min huvudbank Swedbank inte erbjuder någon avgiftsfri kapitalförsäkring samt att Avanza har ett bredare och mer attraktivt fondutbud (med exempelvis Avanza Zero och Skagen fonder). Det kan även vara bra att ha tillgång till två olika uppsättningar aktiedepåer och konton för den skull att den ena internetbanken ligger nere, vilket händer regelbundet i fallet Swedbank.

Jag har ännu inte helt bestämt vilken inriktning min kapitalförsäkring skall ha. Kapitalförsäkringen skall dock vara ett komplement till mitt övriga sparande och jag har inga planer på att sälja av aktier och fonder för att istället köpa tillbaka dem i försäkringen. Förmodligen blir det så att större delen av de närmaste månadernas sparande förs över till Avanza.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha huuuur skjukt som helst ja har precis suttit, i över en timme, och skrivit ett långt hatinlägg om avanza zero! Telepati på hög nivå! va e det me dig och mig egentligen?

Ska bara finslipa innan ja publicerar. Men bör förvarna dig.. Det kommer inte bli nådig läsning.

Gustav sa...

Bea: Jag har inte hackat din dator så jag antar att det är nåt slags telepati, eventuellt förstärkt med effekterna av gårdagens meteoritskåderi i Göteborgstrakten.

Duktigt av dig att lägga ner så mycket tid på ett inlägg! Jag har flera gånger tänkt göra detsamma men det slutar alltid med treminutersvarianten utan genomläsning före publicering.