onsdag 4 juni 2008

Swedbank och Meda

Två aktier som jag flera gånger har övervägt att införliva i portföljen var tapeten idag. Swedbank pekades i media ut som en aktie med extremt låg värdering. Meda föll kraftigt grund av medicintrubbel i USA.

Jag blev lite köpsugen eftermiddagen men kunde stilla hungern genom att i rask takt käka upp inte mindre än tre negerbollar.

lång sikt är förmodligen såväl Swedbank som Meda goda placeringar. kort sikt är jag inte övertygad om att vi har sett det sista av börsras och finanskris. Alla aktieköp måste även ses ur ett portfölj- och riskperspektiv. Jag vill ha en viss balans mellan svenska aktier, utländska aktiefonder och likvida medel.

Jag avvaktar med aktieköpen och återkommer eventuellt till ovanstående aktier om värderingen blir än mer attraktiv.

Inga kommentarer: