fredag 2 april 2010

Ekonomisk ställning 31 mars 2010

Räntesparande: 95 210 kr.
Hedgefonder: 20 075 kr.
Aktiefonder: 129 712 kr.
Aktier: 119 643 kr.

Summa tillgångar och skulder: 364 640 kr.

Under mars ökade sparkapitalet i värde med 31 636 kr (9,5 procent). Köp under perioden: lite Lundbergs och lite Skagen Kon-Tiki (köpet av Brummer Multi-strategy 2XL redovisas nästa månad. Brummers fonder redovisas med en månads eftersläpning hädanefter.)

I absoluta värdeökningstal kan mars 2010 ha varit min bästa månad hittills med sina 31 636 kr upp. I april 2009 var den relativa ökningen dock högre, upp 13,6 procent.

Glad Påsk till Er alla! Ät inte för mycket godis. Jag har lovat mig själv att inte äta något påskgodis alls i år men det är tveksamt om jag kan hålla det löftet. Jag har även lovat mig själv att använda påsken till att försöka börja röra på mig igen efter den jobbiga isvintern men huruvida det löftet går att kombinera med löftet att läsa mycket böcker och se många filmer under påsken är ännu oklart. Jag återkommer inte med besked om hur det gick.

Inga kommentarer: