onsdag 10 september 2008

Jag är visst förändringsbenägen

När jag kommer hem från jobbet äter jag middag direkt. Därefter uppdaterar jag mig lite snabbt på Internet och försvinner sen in i duschen. Efter duschen kokar jag mig en kopp te som jag avnjuter framför ett avsnitt av Stargate SG-1. Ungefär så ser hemkomstrutinen ut.

Idag var jag lite sen. Jag behövde dessutom diska. När klockan var två minuter i sex hade jag två val; duscha och missa inledningen av Stargate SG-1, eller strunta i att duscha och istället dricka min kopp te oduschad.

Jag valde att skjuta på duschen.

Nån som sa att jag inte är förändringsbenägen?

13 kommentarer:

Kerla sa...

Ibland, Gustav, blir jag lite bekymrad för dig. Inte farao kan man välja att duscha om det visas SF.

Jag ser att du valde rätt - men ändå - du vacklade!

Gustav sa...

Kerla:

Jag har redan sett alla avsnitt en gång så visst hade jag kunnat duscha istället...

Har du någon favoritsfserie?

Anonym sa...

Wehey! Jag tror bestämt att Wild och Crazy är dina mellannamn. :)

Gustav sa...

Sofe: Vi vet båda två att du gärna skulle vilja sitta i soffan bredvid mig när jag tittar på Stargate SG-1. :)

Anonym sa...

Tycker du gjorde helt rätt i att välja Stargate! Har själv sätt alla avsnitt + filmerna. Men kan ändå se avsnitten en gång till bara för att serien är så bra :)

Anonym sa...

Jaså det vet vi? :) Är det förresten den serien där det är en barsk kille med bulor i pannan?

Gustav sa...

sofe: MacGyver själv är seriens huvudperson! MacGyver! Din älskade Bear Grylls har inte mycket att komma med jämfört med seriens manliga karaktärer. Den figur som liknar dig mest är Samantha Carter. Hon är smart och rolig men kan även hantera allehanda vapen. :)

Serien med en barsk kille med bulor i pannan är förmodligen Star Trek the Next Generation. Du spelar nog bara okunnig…

Anonym sa...

Nu måste jag ju nästan se ett avsnitt för att se vem jag är. Just vapen av alla de slag är jag ju faktiskt expert på så du har kanske rätt… Är du MacGyver? Och umgås vi i så fall i serien?

PS. Bear rules.

Gustav sa...

sofe: MacGyver (överste Jack O´Neill) är major Carters överordnade. Även om MacGyver hyser varma känslor för Carter förbjuder flygvapnets regelverk ett förhållande dem emellan. MacGyver får alltså nöja sig med att beundra vackra, söta och smarta Sam på avstånd. Båda två överväger från tid till annan att ge uttryck för sina känslor men plikten och jobbet att rädda galaxen väger tyngre. :)

Klart jag är MacGyver…

Anonym sa...

Det är det jag alltid har sagt - flygvapnet har löjliga regler. Och pliktkänsla är överskattat. Men det känns ändå helt okej att Sci-Fi versionen av mig är en bättre människa än jag någonsin kommer att bli. Screw the galaxy är trots allt min catch phrase. :)

Gustav sa...

sofe:

Mina känslor är kluvna. Å ena sidan vore det underbart om MacGyver och Doktor Samantha Carter kunde få ihop det. Å andra sidan är det kanske lite dumt att Sam då sparkas från flygvapnet med tanke på att hon med jämna mellanrum brukar rädda universum genom att spränga stjärnor. Det gäller att väga fördelarna mot nackdelarna. Hur skulle du ha gjort?

För övrigt är din trovärdighet noll när du försöker spela tuff "bad girl" (Screw the galaxy). Ingen går på det...:)

Anonym sa...

Jag skulle givetvis ha ändrat reglerna. Om MacGyver är seriens huvudperson måste han väl ha lite att säga till om kan man tycka. Så om det inte egentligen är så att MacGyver är en typisk man som är rädd för att binda sig borde han ta tag i saken. :)

Förresten är jag väldig badass. Det finns dagar då jag inte gör annat än att går runt och sparkar på små oskyldiga hundvalpar.

Gustav sa...

sofe:

Jo, det är klart han borde ha försökt ändra reglerna. Varken MacGyver eller Sam är ju unga längre och chansen att hitta nån minskar ju för varje år som går.

Det finns inga oskyldiga hundvalpar. :)