lördag 1 augusti 2015

AKB tog av misstag makens manus - föreslog slopad informationsplikt för HIV-sjuka

Anna Kinberg-Batra var lite stressad och försenad när hon skulle till politikerutfrågningen på Pride och fick därför med sig komikermaken David Batras manus. Detta är anledningen till att hon på frågan från RFSU svarade att hon vill avskaffa tvånget för HIV-smittade att berätta om sin smitta innan sex. Någon annan förklaring ser jag inte annat än att Anna Kinberg-Batra är komplett galen.

På den gamla goda tiden lockade våra politiker med utspel om satsningar i sjukvården, höjda föräldraersättningar och fler poliser. Målgruppen var då den breda massan av hårt arbetande väljare. Idag tycks fokus för politikerna helt ligga på Södermalmsbor och HBTQ-personer, vilket kan förklara även det andra utspelet från AKB, nämligen att inkludera transpersoner i HMF-lagstiftningen. Bra förslag! Nästa gång jag blir kallad jävla svennehora av en arab skall jag hävda att jag är transperson (för till skillnad mot judar, svarta, och andra skyddade grupper finns det inga objektiva bedömningskriterier för att någon är trans, det räcker att man själv tycker det) och skynda i väg med anmälan till polisen. Äntligen är jag som vit svensk man också skyddad av hetslagstiftningen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man kunde blanka ett politiskt parti vore moderaterna en given kandidat