måndag 22 november 2010

Stora aktiedagen i Göteborg

En del av måndagen har jag ägnat åt Aktiespararnas "Stora aktie- och fonddagen" som idag gick av stapeln på Svenska Mässan i Göteborg. Tyvärr saknades det en blåsorkester i Kongresshallen denna gång vilket är klart negativt. Jag vill minnas att det fanns en blåsorkester på plats senast jag bevistade evenemanget och det uppskattade jag mycket.

Roligast idag var när Nordnets mycket söta sparekonom Mika Burman Götz i positiva ordalag började prata om bolagets kundtjänst. Nordnets kundtjänst är allmänt känd för att vara Sveriges kanske sämsta bankkundtjänst och kunderna får stå ut med att bli spydigt och överlägset bemötta av den okunniga och oförskämda kundtjänstpersonalen på Nordnet. Nordnets kundtjänst är bankvärldens svar på Com hems kundtjänst, ja ni fattar nog, så fler än jag bland åhörarna drog på smilbanden när söta Mika började prata positivt om kundtjänsten.

Tråkigast var att det till den ganska stora smörgåsen i pausen endast bjöds ett mycket litet glas med mineralvatten, en klunk ungefär. Vattnet räckte inte på långa vägar till för att skölja ner smörgåsen! Hur mycket kostar en flaska mineralvatten i förhållande till en jättstor smörgås? Kunde inte sponsorerna ha bekostat en hel flaska mineralvatten istället för en tredjedels, hela evenemanget bekostades ju av sponsorerna? Mycket märklig prioritering.

Jag är inte medlem i Aktiespararna utan närvarade endast som snyltgäst. Trots avsaknaden av medlemskap ser jag ändå fram emot ordförandens löfte att göra Aktiespararnas hemsida till en enda jättestor aktieanalysportal - det självklara valet för dem som söker aktieanalyser. Ni som brukar besöka den hemsidan kanske kan meddela mig när omstöpningen är klar?

2 kommentarer:

Harvey Keitel sa...

Sakta i backarna! Att likställa Nordnets kundtjänst med Comhems är faktiskt hånfullt mot Nordnet.

Onekligen en påse nötter, men jämfört med Comhem är det trots allt som om det vore bemannat med nobelpristagare.

Gustav sa...

Harvey:

Det är alltid svårt att jämföra pest och kolera. Har man inte tillgång till toalett kan pest vara att föredra osv. Du har helt rätt i att Nordnets kundtjänst är en påse nötter. Att Com hems kundtjänst är en tom påse nötter är dock knappast någon tröst för luttrade Nordnetkunder.

Nordnetseminariet visade förresten ganska tydligt på företagets kundfientlighet. Det är tradition att priser lottas ut till seminariebesökarna på Stora Aktiedagen i Göteborg. På Nordnetseminariet lottades det ut två ynka pocketböcker som Aktiespararna skänkt. Jag besökte även Gunnebos seminarium och där skänkte bolaget något mycket tungt som först skulle hämtas från Tyskland (gissar på kassaskåp) och AAK:s seminarium där vinsterna bestod av fina matoljor mm som företaget tagit med sig. Typiskt Nordnetagerande att inte ta med sig egna fina priser till seminariet! :)