måndag 19 juli 2010

Pinsamt Avanza

Avanzas kundtjänstmedarbetare i inlägg på Swedroid (Sveriges största forum för Android):

Hej,

Jag heter Emilie Chawala och arbetar på Avanza Banks kundsupport. För er som har följt diskussionen vill jag nu meddela att Avanza Bank har skickat in en iPhone-applikation för granskning av Apple. Förhoppningen är att applikationen skall bli godkänd och användbar för våra kunder inom kort.

Avanza Bank önskar även fortsättningsvis komma i kontakt med personer som vill medverka i kundpanel kring iPhone och nya mobila tjänster. För intresseanmälan är ni välkomna att kontakta oss på följande epostadress: iphone@avanzabank.se.

Med vänliga hälsningar,

Emilie Chawala
Kundsupport
Avanza bank

Avanza har i motsats till konkurrenten Nordnet ännu inte lyckats lansera en klient för Android Market. För att lugna Android-användarna skriver Avanzas kundtjänst då ett inlägg på ett Android-forum där det meddelas att en app för iPhone(!) snart kommer att lanseras. Inkompetensen finner tydligen inga gränser hos Avanza. Nu förstår jag dock varför det inte arbetas på någon Androidapp hos Avanza - Avanza tror att en app för iPhone går lika bra...

1 kommentar:

kim sa...

Populärt i det forumet... :)