söndag 20 juni 2010

Privatekonomiuppdatering

Några korta uppdateringar.

Jag använde det lilla börsraset till att samla alla aktier och aktiefonder i kapitalförsäljningen och jag har nu endast sparkontot kvar i Swedbank (utöver lönekonto m m). Det är mycket trevligt att kunna se alla innehav i en enda sammanställning!

Jag har, efter att nyemissionen lyckades väl, köpt en post aktier i PA Resources. En stop-loss har redan från början kopplats till dessa aktier.

Jag anmälde mig via Avanza för köp av nyemitterade aktier i PA Resources utan stöd av teckningsrätter men med tanke på att endast 0,7 procent av aktierna inte köptes via teckningsrätter är det osannolikt att jag kommer att tilldelas några. Jag får hoppas på lotten (men mera troligt är väl att ledning och storägare får dela på gratispengarna).

Inga kommentarer: