fredag 11 juni 2010

Herrejävlar ett sånt oväsen! (vuvuzelor)

Här kommer ett sånt där populärt gnälligt inlägg igen.

Ingen har väl missat att VM i fotboll satte igång idag. Jag är endast måttligt intresserad av landslagsfotboll men uppskattar ändå VM och hade planerat att se ett antal matcher när jag inte har något annat för mig. Jag började titta på Sydafrika-Mexico men kände efter att tag att jag hade svårt att fokusera på själva matchen. Något var konstigt. Var planmikrofonen belägen bredvid en bikupa? Det gick så småningom upp för mig att det som störde min koncentration var det djävulska påfundet vuvuzelor som tydligen är enormt populära hos den uppenbarligen inte särskilt fotbollsintresserade sydafrikanska publiken.

Fy fan. Nu hör jag SVTs kommentator sätta igång i bakgrunden men jag hör inte vad han säger. Jag hör bara ett oerhört irriterande jävla skitljud framkallat av entoniga plasttutor som tjuter i hörselskadliga 130 decibel! Var är fjärrkontrollen? Kan någon bomba Sydafrika? Afrikafonder Fuck-Off! Dra in biståndet. Brinn i helvetet jävla fotbollsmördare, skrev en tjej på en fotbollsblogg och jag kan bara instämma: Brinn i helvetet jävla vuvuzelablåsande fotbollsmördare!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fiasko detta är, negroiderna förstör fotbollen. Detta vm är skit.

Anonym sa...

Tyvärr så envisas hustrun med att kasta bort pengar på TV-licens, något som känns extra överflödigt i dessa dagar...
Är inte ett sk-t intresserad när 22 gubbs jagar en boll..
Ge dom varsin istället!
//WR

Gustav sa...

WR:

TV-licensen är ju i praktiken en frivillig skatt och en ekonomiskt rationell person avstår därför från att betala...:)

Anonym sa...

Gustav..
Jag har ALDRIG betalat nån xx-licens, vare sig TV eller radio, inte ens bilradiolicens på den tiden!
Inte heller mina bröder, eller mina föräldrar..
Vi är solidariska med det fria ordet och min solidaritet med det samhälle som utvecklats de senaste 30åren är synnerligen begränsad.
"Oberoende Televi(s)ion" har fö inget att hämta här!
//WR

Gustav sa...

WR:

Din familj verkar mycket trevlig. Ni är alldeles för få tyvärr.