måndag 22 mars 2010

Kort uppdatering

Jag är medveten om att tusentals läsare sitter framför sina datorer och väntar på nya intressanta inlägg på sin favoritblogg Sparsamt leverne och blir vädligt besvikna när det går någon vecka mellan de högkvalitativa inläggen. Livet är dock ingen (gratis) räkmacka och så länge ni inte frivilligt kastar pengar efter mig kan ni heller inte begära att få kvalitetsläsning varje dag.

På ekonomifronten kan nämnas att jag har lagt en köporder om 20 000 kr i Brummer Multi-Strategy 2XL. När den går igenom vid månadsskiftet kommer cirka 12 procent av sparkapitalet vara placerat i hedgefonder och därmed lär det dröja ett tag innan det kan bli aktuellt med nya köp i detta tillgångsslag. Om något behöver sparportföljens aktiedel istället stärkas.

Jag loggade precis in på mitt skattekonto och det verkar som om årets skatteåterbäring blir högre än föregående års. Trevligt.

Star Trek: Voyager börjar precis på TV4 Sci-fi. Seven of nine har tagit plats i serien som därmed blivit flera storlekar bättre jämfört med de första tre säsongerna. Kvalitetsunderhållning i repris (jag minns inte handlingen längre) och eftersom jag missade seriens upplösning när det begav sig har jag mycket att se fram emot. Japp, jag är lättroad.

Inga kommentarer: