söndag 7 februari 2010

Två svenska hjältar, ett felaktigt krig i en tänkt verklighet och ett korrekt krig i en verklig verklighet

Två svenska soldater har dödats i Afghanistan. Soldater som dör i Sveriges tjänst är alltid hjältar och soldaternas familjer och anhöriga förtjänar allt stöd.

Sverige har naturligtvis ingenting i Afghanistan att göra om man tycker som jag, nämligen att den civiliserade världen skall dra sig tillbaka till och befästa vad Samuel Huntington kallar "islams blodiga gränser". Västvärlden skall ha lika lite samröre med den muslimska världen idag som den hade med nazismens Tyskland eller kommunismens Sovjet.

Studerar man en världskarta kan man tydligt se "islams blodiga gränser". Blodet flyter nämligen överallt där islam är majoritets- eller minoritetsreligion. Där islam finns flyter blodet.

Eftersom Gustavs utrikespolitiska doktrin ännu ej är implementerad måste jag gilla läget och utgå från den verklighet som faktiskt råder. I denna verklighet stöder jag Sveriges insats i Afghanistan eftersom jag hellre för striden på fiendens hemmaplan än på den egna bakgården.

4 kommentarer:

Jag vet sa...

Vi får nog utgå från den verkliga verkligheten...

Gustav sa...

Jag vet:

I den verkliga (tråkiga) verkligheten delar jag uppfattningen att det finns ett stort behov av stridande trupp i Afghanistan (därmed inte sagt att Sverige nödvändigtvis måste delta). När Sverige nu finns på plats tycker jag dock att vi skulle upprätta en säker zon dit alla afghanska migranter som idag istället får PUT i Sverige kan skickas och skyddas av svensk trupp.

Urban sa...

Jag som tyckte din blogg såg så intressant ut - sparsamt leverne. Så ser jag nu att du ägnar dig åt rallarsvingar åt hela befolkningar. Muhammed var pedofil - alltså är alla muslimer onda. Gör man investeringsbeslut med den logiken? :) Nädu...jag plockar bort dig från min Google Reader.

Gustav sa...

Urban:

Du är en idiot och jag skäms över att ha sådana läsare. Dra åt helvete.

Med vänlig hälsning

Gustav