måndag 22 juni 2009

Hurra för semestervikarier!

Bilden nedan visar en pocketbok förpackad i wellpapp. Det går alldeles utmärkt att få ner detta paket (brev) i mitt brevinkast. Trots att det går alldeles utmärkt att få ner till och med större paket i mitt brevinkast väljer min ordinarie brevbärare alltid att istället skicka paketet till postens utlämningsställe, där jag får hämta det. En brevbärare som konsekvent tillämpar strategin att klassificera alla brev som skrymmande klarar snabbare av sin runda och behöver inte bära lika tungt.

Jag gissar att min vanliga brevbärare är på semester nu. När jag kom hem från jobbet såg jag nämligen för första gången någonsin ett paket på min dörrmatta. Det måste vara en semestervikarie som ligger bakom detta. Normalt sett gillar jag inte semestervikarier, men gör man ett bra jobb förtjänar man beröm. Bra jobbat, semestervikarien!



3 kommentarer:

ekonomitankar.blogspot.se sa...

Hurra!! Håller helt med dig om det här problemet. Men för mig är nog det största problemet att mycket skickas på ngt konstigt vis så att paketavin ligger i ett kuvert... jag har annars lantbrevbärare som ska ta med sig allt. Fast det funkar sådär...

Pluxus sa...

Brevbärare är ett släkte för sig. De har för sig ganska många konstiga saker även om de oftast sköter sig väl.

Vad var det för bok som gömde sig i bokus paketet?

Gustav sa...

ektankar: Jaså lantbrevbärarna finns kvar? Jag kan tänka mig att dom snart är ett minne blott och att folk får finna sig i att åka 5-10 mil för att vittja sina brevlådor. :)

Pluxus: En kvalitetsbok som både bildar och utbildar läsaren, så klart. :)