onsdag 15 oktober 2008

Johan Staël von Holstein visar sitt rätta ansikte

Gammal Hårdrockare, vars blogg ni hittar i länklistan till höger, skrev ett inlägg om Johan Staël von Holstein. Johan Staël von Holstein läste inlägget och blev arg, väldigt arg, rent rosenrasande faktiskt. Johan Staël von Holstein satt hemma på sin kammare och läste Gammal Hårdrockares blogg, gillade inte vad han läste utan bestämde sig för att skriva en kommentar. Läs hans kommentarer! Läs och låt er roas och förfäras på samma gång.

Jag skrev själv ett inlägg om Johan Staël von Holstein tidigare i år. Det läser ni här.

7 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

haha tack för tipset. Var en av de roligaste kommentarerna jag läst på länge.

Gustav sa...

Jag tycker att Herr Holstein verkar synnerligen osympatisk. Obalanserad. Opålitlig. Att han är en mycket dålig företagare är allmänt känt men när man läser hans aggressiva kommentarer börjar jag också förstå varför hans vd på Icon ägnade timmar åt att granska Herr Holsteins reseräkningar.

Carl sa...

hej!

Är det verkligen Staël von Honstein som skriver?

Gustav sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gustav sa...

carl: Det verkar onekligen så. Textmässigt liknar kommentarerna Holsteins krönikor och jag har svårt att se varför någon skulle lägga ner tid på att efterlikna Holstein i en kommentar på GH:s blogg. Holstein tål inte kritik. Han är t ex övertygad om att den artikelserie som Expressen (tror jag, kan ha varit någon annan av stockholmstidningarna), publicerade om honom för ett antal år sedan var beställd av socialdemokraterna.

Robert sa...

Jag har läst hårdrockarens texter vid ett antal tillfällen och han skriver ju väldigt bra, inget snack där...

Men det är nu jag kanske ska känna mig lite dum för jag håller faktiskt med om mycket som Holstein skriver. Ujujuj! :/

Jag vet sa...

He,he - tack för detta tips! Av Holsteins kommentar att döma är han ju åtminstone en väldigt energisk person.

Fast jag tyckte det var rätt fräckt att han fick vara med i kulturrådet, bland alla snobbarna.