måndag 15 september 2008

Köplista

Jag tar mitt ansvar för den ekonomiska utvecklingen och sjösätter därför ett stort stimulanspaket, främst riktat mot detaljhandeln. Det förra stimulanspaketet visade sig inte ha avsedd effekt, låt oss hoppas på bättre resultat denna gång.

Som ni alla vet riskerar man numera att dö en plågsam död så fort man beger sig ner i källaren, öppnar garderobsdörren eller lägger sig i sängen. Jag vill leva ännu ett tag och köper mig därför en antikrypmaskin för endast 198 kr.

De positiva, klimatmässiga, effekterna av den globala uppvärmningen har så här långt uteblivit. Eftersom jag råkar bo i en hyresrätt där jag inte, hur mycket jag än vrider på mina radiatorer, kan sätta igång värmen på egen hand är jag kanske tvungen att köpa något värmande. Svensk miljövänlig kärnkraftsel bidrar inte till ytterligare förstärkt växthuseffekt så jag kan dessvärre inte säga att detta inköp på lång sikt bidrar till att avskaffa sig självt.

Hmm, det där var ju inte mycket till stimulanspaket. Jag förstår att det går utför när det enda som står på min köplista är en antikrypmaskin och ett oljefyllt element.

Inga kommentarer: