lördag 16 augusti 2008

Om pyramidisters närvaro på denna blogg

Det finns ingen yttrandefrihet på denna blogg, eller någon annan blogg heller för den delen. Bloggägaren ansvarar ensam för allt som skrivs på sin blogg och det är därmed upp till bloggägaren att avgöra vilka som får kommentera och på vilket sätt de får kommentera.

Pyramidanhängare och MLM-anhängare får endast undantagsvis medverka med kommentarer i denna blogg. Jag vill helt enkelt inte ha med dessa människor att göra. Ett större antal kommentarer från pyramidister och MLM-anhängare har därför blivit bortrensade under bloggens snart 1-åriga historia. Pyramidspelspropaganda, hot och bedrägerier får skötas på andra bloggar. På Sparsamt leverne får det inte förekomma.

Alla som inte är pyramidister eller MLM-anhängare är naturligtvis varmt välkomna att skriva kommentarer. Ni får gärna kritisera både bloggen och bloggägaren och komma med synpunkter på inlägg. Jag kan inte minnas att jag någonsin har raderat en icke MLM-relaterad kommentar.

Pyramidister och MLM-anhängare är ofta lite korkade och allmänt trögfattade. Låt mig därför sammanfatta bloggens inställning:

1. Pyramidister och MLM-anhängare är inte välkomna på denna blogg.
2. Pyramidister och MLM-anhängare har ej tillåtelse att lämna kommentarer på denna blogg.
3. Pyramidister och MLM-anhängare som inte gillar bloggen Sparsamt leverne bör rimligen ha bättre användning av sin tid än att hänga på en blogg de avskyr.

Jag är hjärtligt trött på att tjafsa med bedragare, MLM-förespråkare och pyramidister. Jag vill inte lägga ner någon tid på att argumentera med halvkriminella. Jag hyser inga förhoppningar om att förbudet kommer att respekteras.

Jag är medveten om att många läsare inte uppskattar det eviga tjatet om och med pyramidspelsfantaster. Jag gör det inte heller. Förhoppningsvis blir det färre inlägg om MLM i framtiden. Den som vill läsa mer om MLM och diskutera MLM och dess för- och nackdelar får gärna besöka den utmärkta konsumenträttssidan cint.se och dess forum för MLM-diskussioner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då bör du inte vara så kritisk mot dessa "bedragare", utan låta dem "vara", och låta ditt lilla liv fortsätta i sitt "enkla tråkiga spår".

Är du kritisk BÖR du ta dialogen oavsett vad du tycker OM deras tyckande.

Gustav sa...

bef: Det är inte dagens MLM-medlemmar jag bryr mig om. Det är dom som ännu inte blivit värvade jag vill upplysa.