måndag 25 augusti 2008

Nu har jag varit utan i 2 veckor

Jag bläddrade precis bakåt i bloggen. Tydligen har jag inte skrivit ett ekonomirelaterat inlägg på två veckor (jag räknar inte MLM-inläggen som ekonomi, några fler sådana blir det heller inte).

Lönen kom idag. Jag stoppade in två tusenlappar i Carnegie World Wide i fredags och det får räcka vad gäller fondköp. Förde över en tusenlapp till framtidskontot och fem tusen till E-sparkontot (på vilket jag nu har 5 200 kr som jag eventuellt kan placera i aktier eller fonder någon gång).

OS-pandan är nu utrotad. Selma har intagit sin rättmätiga plats uppe till höger. Det finns dom som hävdar att hon var lesbisk. Bloggen är alltså queer nu.

Så där ja. Ännu ett högkvalitativt inlägg.

2 kommentarer:

Sjukpensionären sa...

Jag tycker det är bra att du har skrivit om MLM. Har inte varit så insatt innan men har försökt fördjupa mig lite. Och det är skrämmande hur folk använder bloggar och hemsidor för att utnyttja människor in i pyradmidspel.

Föresten, saknar dina bildspel. Det var länge sen nu !

Gustav sa...

sjukpensionären: När läsare börjar mejla halvtaskiga bilder på dem själva skall jag genast sammanställa dessa. :)