onsdag 25 juni 2008

Det var då själva..alltså jättebra, menar jag

Glädjande nyheter! Jag har tidigare undvikit att börja träna, dels eftersom det har varit så långt att ta sig till ett gym, dels eftersom det är så dyrt (egentligen är det inte dyrt, men det är dyrt att köpa ett årskort som inte används). Nu visar det sig att min arbetsgivare har höjt friskvårdsstödet betydligt vilket gör att jag inte behöver betala särskilt mycket av gymkortet själv. Därmed återstår bara en ursäkt, den med avståndet till gymmet.

Idag upptäckte jag att ett gym till hösten öppnar ganska nära min bostad, inom gångavstånd faktiskt. Gymfanskapet öppnar 200 meter från bostaden. Yippie! Ännu återstår några månader av lättja men sen är det kört. Jag är närmast tvingad att skaffa det där gymkortet om jag i princip får det gratis och dessutom bor alldeles bredvid anläggningen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väldigt skönt att träna och hålla i gång kroppen.

När det är näta till gymet och man nästan får gymkortet så finns det inga mer ursäkter för att inte gyma :)

Gustav sa...

destinationmiljonär: Nog kommer det alltid finnas ursäkter för att inte träna...:)

Men man blir ju inte yngre och vill man leva ett långt och friskt liv vill det nog till att jag börjar träna ordentligt snart.

Anonym sa...

Gustav:
Jo det har du rätt i, men du har eliminret två av dom vanligaste ur min åsikt :)

Anonym sa...

*hehe*, ingen kommer undan ... träning. Du kan trösta dig med att du , så snart du tränat en vecka, kommer att vara så hjärntvättad av endorfinkicken att du du kommer att gräma dig att du inte började tidigare. Du kommer att missionera. Du kommer att bli hopplöst käck. Osv osv. Och gilla det! :-D

Gustav sa...

plupp: Låter som en mardröm det där. Kan jag inte lika gärna börja knarka eller gå med i Pingstkyrkan?