tisdag 25 december 2007

Inget julbokslut

Jag har noterat att flera andra bloggare har gjort något slags julbokslut där de berättar hur lite pengar de har köpt julklappar för, hur mycket pengar de sparar in på att äta julmat hos släkten i tre dagar osv. Det tänker inte jag göra. Jag nöjer mig med att konstatera att julklappsinköpen ligger på all time high och att jag är fullt tillfreds med detta. Mammas julmat var i vanlig ordning alldeles utmärkt, och leksakerna till barnen förefaller ha gjort succé.

Jag brukar alltid köpa en dyr leksak till mig själv i juletider, eller strax efter på mellandagsrean. Tidigare år har det varit t ex en Xbox, dvd-spelare, tv, mobiltelefon eller något annat med högt teknikinnehåll. I år avstår jag från denna julklapp till mig själv. Jag känner helt enkelt inget begär efter någon ny pryl. Visst vore det kul med en stor platt-tv som ger mitt digitaltvabonnemang full rättvisa, men jag har ju redan en fullt fungerande tv, så varför köpa en ny? En Tivo vore också kul, men jag tittar ju så sällan på tv. Nej, det blir inga stora inköp fram till nyåret.

Inga kommentarer: