onsdag 28 november 2007

Det finns visst gratisluncher!

Det finns inga gratisluncher, brukar det ju heta. Även om det finns viss sanning i detta talesätt måste jag ändå konstatera att den lunch en leverantör till mitt företag idag bjöd på inte är förknippad med några kostnader för vare sig mig eller företaget. Leverantörens syfte var naturligtvis att skapa ett positivt intryck och knyta personliga kontakter i hopp om utökade framtida affärer. När jag handlar in tjänster spelar sådana bjudluncher dock ingen som helst roll, det är jag säker på. Det är kvaliteten på det presterade arbetet som är av betydelse när jag väljer vilken leverantör jag skall ringa.

I och med att jag bjöds på lunch (som omfattade två rätter samt dessert) sparade jag in 20 kronor och, om jag slipper äta middag idag ytterligare 25 kronor, alltså summa 45 kronor! Miljonär hade nästan blivit upphetsad av en sådan besparing. Jag är dock av lite annat krut och bryr mig inte ens om att jag faktiskt lämnade kvar chokladbiten till kaffet på bordet. Det finns alltså en anledning till varför Miljonär kommer att bli Miljonär fortare än mig.

Inga kommentarer: